فرمانداری ویژه لارستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 3 مرداد 1389
بازدید : 3445
نویسنده : لارستان بزرگ

فرمانداری ویژه

لارستان پايتخت مقاومت

ايا فرمانداري ويژه در شهرستان لارستان داير مي شود؟

 

دراخرين سفر رياست جمهوري و همچنين در سفر مقام معظم رهبري به لارستان هيچ بنر و يا پارچه اي كه حاوي تبريك و خوشامد گويي و تقدير از طرف گراش باشد در سطح شهر ديده نمي شد . ولي از طرف همه اصناف گروهها و دسته   محله هاي شهر لار پيام خوشامد گويي و تقدير و تشكر در سطح شهر ديده مي شد .                                                

  و هنوز مدت زيادي از موافقت دولت با اين طرح نمي گذرد كه بايد شهرستان لارستان طعم تلخ اجرايي نشدن اين مصوبه را بار ديگر تجربه كند . لارستاني كه سالهاست خيل سنگين مهاجران همين شهرهاي اطراف بر روي دوشش سنگيني مي   كند . 

 معلوم نيست چرا چيزي كه به راحتي به ما داده شده بايد عملا به دنبالش بدويم . به نظر مي رسد تنها جايي كه   در سفر مقام معظم رهبري به لارستان سود برد تنها چاپخانه كوثر بود و نه مردم و نه لارستان كهن .    

 اکنون بجای توجهات ویژه از مزایای چند سال پیشش نیز محروم میشود و چنان در میان این شهرستان هاي تازه تاسيس خفه خواهد شد که برای همیشه باید فاتحه عمران وآبادانی اش را خواند .                                                                                                                                                                                                                               .  شاید اگر ما نیز مسئولین و شورای شهر و نماینده ای عاشق و غمخوار لارستان داشتیم   کار به اینجا نمی کشید ولی      افسوس...                                                                                                                                            

فرمانداري ويژه يكي از مراكز دولتي وابسته به وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران است . اين مركز در شهرستان هايي كه دو شاخص از ميان شاخص هاي سه گانه زير را دارا باشند تاسيس مي شود .

1.       جمعيت شهرستان بيش از 250000 نفر

2.       جمعيت مركز شهرستان بيش از 125000 نفر باشد

3.        مسافت بين مركز شهرستان و مركز استان بيش از 125 كيلومتر باشد .

 ب بحث  فرمانداری ویژه برای اولین بار بصورت رسمی در اوایل سرکار آمدن دولت نهم بر سر زبانها افتاد و آن هنگامی بود که دولت نهم تصمیم داشت که از تمرکز قدرت در پایتخت کاسته و سایر نقاط کشور را در تصمیم گیریها شریک کند  .

     در همین راستا طرحهایی را به اجرا گذاشت که یکی از آنها تبدیل فرمانداری پاره ای از شهرها که دارای معیارهای لازم بودند به فرمانداری ویژه بود.فرمانداری ویژه طرحی بود که به موجب آن فرماندار شهرهای دارای فرمانداری ویژه به  سمت معاون استاندار ارتقا یافته و بخشی از اختیارات استانداری به این فرمانداری ها واگذار می گردید  .                      .                                            
هر فرمانداری ویژه چند شهر اقماری را نیز شامل می شود که به موجب آن دیگر لازم نیست  که برای هر کاری به        استانداری مراجعه شود زیرا فرمانداریهای ویژه بخشی از اختیارات استانداری را دارا می باشند  .    

        تخصیص هزینه ها ونیز مدیریت بر طرحهای منطقه ای از کارهای هر فرمانداری ویژه در شهرهای تابعه خود است       .                                                                                   
در ابتدا سه معیار اصلی برای هر فرمانداری ویژه تعیین گردید که عبارت بودند از : سابقه ی وجود فرمانداری در هر      شهر که باید بیش از چهل سال می بود، فاصله ی زیاد از مرکز استان (بیش از دویست کیلومتر) و جمعیت شهرستان که باید از دویست و پنجاه هزار نفر بیشتر باشد. در این میان معیار اول بدلیل آنکه دلیل قابل توجیهی نداشت مورد توجه قرار  نگرفت .           

         با این اوصاف در کل کشور19 شهرستان برای فرمانداری ویژه تعیین شدند . در استان فارس در سفر مقام   معظم  رهبري به لارستان فرمانداري ويژه به تصويب رسيد و در بهمن 88 مردم لار با شنيدن خبر ارتقا يكي از بخشهاي  لارستان خواستار ارتقا  كل لارستان و عملي شدن  وعده مسئولان شدند .  




:: موضوعات مرتبط: لارنوشت , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com